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Marconi station at Cape Race notified Allan Line steamship Virginian, which immediately headed for the Titanic. At midnight the Virginian was about 170 miles distant from the Titanic and expected to reach that vessel about 10 o'clock this morning. Steamship Baltic is headed toward the disaster, being 200 miles away at midnight.
Last word received from sinking Titanic was a wireless heard by the Virginian at 12:27. The operator on board the Virginian said these signals were blurred and ended abruptly.
Among those on board are J. J. Astor, J. Bruce Ismay, Benjamin Guggenheim, George B. Widener, and Isidor Straus.

You understand we begin business at 8 o'clock in the morning. This was a brief summary of what appeared in the morning papers, principally taken from the Herald.
SENATOR SMITH: Some of that information, however, you obtained direct from the White Star office—that to which I have previously called your attention?
MR. FARRELL: I believe that one of our men, about 7:30 in the morning, went to the White Star office and got some information there, but as I recall it, he did not get much additional to what had been published in the morning papers. The Herald, the Times, and some of the other papers had rather complete accounts of it up to that time.
At 8:25 or thereabouts, in what we call our summary, which consists Qf the important developments over night, taken from various sources—
SENATOR SMITH: That was on April 15?
MR. FARRELL: Yes; we printed this line:

White Star Liner Titanic, on maiden westward voyage, hit by iceberg and reported to be sinking. Passengers being taken off.

That was taken from the general news which appeared in the morning papers.

La station Marconi à 466 Cape Race avertit le vapeur Virginian d’Allan Line, qui s’est dirigé immédiatement vers le Titanic. À minuit, le Virginian se trouvait à environ 170 miles du Titanic et devait atteindre ce navire vers 10 heures ce matin. Le bateau à vapeur Baltic se dirige vers la catastrophe, étant à 200 miles à minuit.
Le dernier mot reçu du Titanic en train de sombrer était une radio entendue par le Virginian à 12h27. L’opérateur à bord du Virginian a dit que ces signaux étaient flous et se terminaient brusquement.
À bord se trouvent J. J. Astor, J. Bruce Ismay, Benjamin Guggenheim, George B. Widener et Isidor Straus.

Vous comprenez que nous commençons notre travail à 8 heures du matin. Ce fut un bref résumé de ce qui parut dans les journaux du matin, principalement tiré du Herald.
LE SÉNATEUR SMITH : Cependant, vous avez obtenu certains de ces renseignements directement du bureau de la White Star — ce à quoi j’ai déjà attiré votre attention?
M. FARRELL: Je crois qu’un de nos hommes, vers 7 h 30 du matin, s’est rendu au bureau de la White Star et y a obtenu des renseignements, mais si je me souviens bien, il n’a pas obtenu grand-chose de plus que ce qui avait été publié dans les journaux du matin. Le Herald, le Times et d’autres journaux en ont fait un compte rendu assez complet jusqu’alors.
À environ 8 h 25, dans ce que nous appelons notre résumé, qui représente les développements importants de la nuit, tirés de diverses sources—
LE SÉNATEUR SMITH : C’était le 15 avril?
M. FARRELL: Oui; nous avons imprimé cette ligne :

Le paquebot Titanic de la White Star, lors d’un voyage inaugural vers l’ouest, a heurté un iceberg et a signalé qu’il étant en train de couler. Les passagers sont en cours de transfert.

C’est tiré des nouvelles générales qui ont paru dans les journaux du matin.

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